Halvtaskigt

11/2 2015
 
Hallå där här är och har varit lite halvtaskigt i förkylning de senaste dagarna.
Inspiration och fototillfällen har det också varit lite taskigt med i och med det, för att inte tala om resultaten ;)
 
Nåväl livet och bloggandet måste gå vidare ändå. Man vet ju inte, någon kanske får ut något av det här ändå.
Jag kommer i alla fall känna mig bättre till mods gentemot mina kära bloggläsare. Ett nytt inlägg är ändå bättre än inget, även om det är lite halvtaskigt, tänker jag.
 
 
Senaste veckan har det ju varit både vinter och vårkänslor här.
 
 
Någon dag på helgen gassade solen på rätt bra över gärdena.
 
 
På söndagen hade vi ärende söder ut på ön. Det blåste frisk nordan så jag höll mig mest i bilen, men vi passade på att titta runt lite.
På kalvar i Bettorp till exempel.
 
 
Där fanns också 7 st turkduvor. de är alltid lika trevliga att se. de finns bara lokalt lite här och där. Hemma i Glömmingetrakten är de rätt ovanliga.
 
 
2 av 7
 
 
"Myrtall" i Frösslunda
 
 
Man väntar på våren i Triberga mosse.
 
 
Tubfotade dovhjortar i Ottenby
 
 
Någon röker uppe i fyren
 
 
De friska vindarna gör havsörnarna lite aktivare. vi såg många örnar, men ingen villa hamna riktigt rätt på någon bild.
Den här tänkte jag beskära men tyckte helheten gav mer en bara en oskarp ung havsörn över Södra Lunden.
 
 
Den här hade kunnat bli riktigt bra, Det går ju inte att skylla på tråkigt ljus, men kanske på kameran och fotografen.
 
 
Nu för tiden är det ju fortfarande lite ljust när man kör hem från jobbet. Hur gott är inte det.
Den här bilden kallar jag för LJUSRÖRA.
 
Och så en liten dagens grej det är ju inte så ofta nu för tiden
 
"Ont stoppa tranan i mes"
(Den som är van vid större förhållanden har svårt att anpassa sig efter mindre.)
Från boken "Osed och Ordsed", Wahlund 1968
 
 
FRID
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto och illustration | |
Upp