Tidigt i Juni

10/6 2014
 
Nu är det snart en och en halv vecka sedan senaste inlägget.
Det har varit en kul och lite annorlunda vecka efter som jag har haft semester och ändå hållit mig på södra Öland. Alltså hemmikring.
 
Har hunnit med bla några morgnar nere på udden, köpt köksutrustning, upptäckt nya vägar och naturreservat alldeles där jag bor, jobbat i trädgården, suttit vid stranden med en flora och bläddrat och hittat rätt, jobbat på huset, besiktat bilen, smygit på slingrande stigar i mittlandsskogen, gjort båten klar för sjösättning, rotat i ruttnande kadaver för att se om det var vildsvin förberett en studentskiva, väntat på högre vattenstånd så jag kan få ut båten. m.m.
 
Ändå har jag gått med känslan att jag inte hunnit med något.
Något måste vara snett.
 
 
Här är lite bilder sedan sist.
 
 
 
 
 
strandkrypa
 
 
Det årliga fältislägret i Grönhögen (Deltog inte själv efter som att jag är alldeles för gammal. Tyvärr!)
 
 
 
 
 
Det nu mer nästan bortglömda Bårbyträsk.
 
 
 
 
 
Nu dör askar och almar i en rasande fart.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hussvalor
 
 
 
 
Guckusko
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
skogsbete
 
 
 
 
 
 
 
Vad kan jag inte tänkas hinna med till nästa gång?
 
 
 
Passa på att njut nu för snart är det semestertid.
 
 
 
 
 
FRID
 
 
 
 
 
 
Foto och illustration | |
Upp