Planer och sånt

1/7 2014
det var Roslagen det, mer om den turen lite senare. Blev inte så mycket bilder som jag tänkt, men det blev mycket annat trevligt.
 
Hittade den här bilden i arkivet för ett tag sedan.
 
 
Det är familjen på en liten tur vid Spiterstulen i Jotunheimen i Norge för några år sedan
vi står någon stans mellan Glittertind och Galdhöpiggen
Längtan till högalpin miljö finns alltid där, hur perverst det än kan låta.
I år kan jag inte hålla mig längre, måste upp nu. Planerna smids;)
 
I dag kom Sören Kjellkvist fram med sin roddbåt till Ryska gränsen. han har uppdaterat sin resa på FB varje dag. Såna expeditioner gillar jag. Det har varit roligt och intressant även om jag i min soffa tyckte att det gick lite för fort.
Han har sagt någon stans att han ska göra en expedition varje år. Jag ser med spänning fram mot vad det ska bli.
 
För de som inte vill trassla med Fejan så har jag klippt ut en inspirerande stycke från hans uppdatering i dag,
"
 "
 
jag är nu i aktivitetsliste och tidsplansskedet på min lilla expedition. Planeringen är halva turen;)
 
Blir väl mer om det kan jag tro.
 
Hittade en bild med gamla släktingar i en hjälmarsnipa för snart hundra år sedan.
På något sätt är det också inspirerande.
 
 
Ja det är synd och skam, men jag har inte hunnit få båten i sjön.
men snart rasslar det till.
 
 
 
 
 
 
 
FRID så länge då.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto och illustration | |
Upp