UTE

Onsdag 19/9
 
September är en fin månad, men just den här är lite konstig, framför allt torr, Allt är nästintill nedbränt här på Öland, ungefär som det brukar vara i juli.
 
 
 
Det här var nog allt jag fick med mig från en rådjursfotokväll, förutom en fin kväll då förståss.
Men är den bra? jag gillar ljuset och korna på något sätt. men vart borde skärpan ligga egentligen?
På Korna? Kanske en ko skulle ha kollat upp mot mig.
Nu blev den så här i alla fall. Den var nära papperskorgen kan jag ju säga.
 
 
 
Fågeltornet på sockerbruksområdet i Mörbylånga har fått små kikhål för de riktigt små.
Det ska ju börjas i tid.
 
 
Vår trädgårdsdamm fortsätter att leverera.
 
 
"Igelkottens röda ögon" låter lite som en boktitel.
 
Har försökt hålla mig i fågelmarkerna så gott jag kunnat. Södra udden några gånger, eller hängt i Stora Rör för lite sträckskådning.
 
 
 
Jag har inte fokuserat på fågelfoto så mycket utom mest njutit av dem utan stress med kamera.
Har plåtet lite miljö och stämning i stället. det är rätt avkopplande det med.
 

Storskarvar i vila.
 
 
Revkor eller Korev. (Underkorev) ;)
 
 
Sandvik. Den där stenen är nog den största i hela området. På den satt det engång på tidigt 1980tal en vitvingad trut som jag kryssade. Det glömmer jag aldrig.
 
 
Bläsänder
 
 
Fortsättning följer
 
 
 
 
 
FRID
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto och illustration | |
Upp