Lite stiltje.

 
 
 
 
 
24/11 2015
 
Just idag är det 6 år sedan jag gjorde mitt första blogginlägg  här på bloggen. http://kallebaatur.blogg.se/2009/november/inblick.html
Det är ju en himla massa år.
Ungefär ett inlägg i veckan, ibland lite mer och ibland lite mindre.
Men i runda slängar blir det runt 310 inlägg och så massa bilder i dom.
 
Den första bilden jag la ut var den här.
 
 
Och jag hade frågan vart den var tagen. Det har inte kommit in något rätt svar än så nu, dagen till ära, vill jag meddela att den är tagen strax söder om Bjärbybadet på östra sidan.
 
Men nu har det varit lite lugnt. man kan ju liksom inte fota så mycket nu när det börjar mörkna vid 3 tiden på dagen.
 
Men några bilder har det blivit.
 
 
jag var på kurs i Norrköping några dagar, och lärde mig bland annat lite växtkunskap och bekantade mig med lite nya sorter som dykt upp på marknaden.
 
Och så fick vi lära oss om nya insekter som vandrat in i Sverige med emballage från kina. De här gynnarna som är runt 3 cm är oerhört aggressiva skadegörare på träd. sunda och friska träd tynar snabbt bort när skalbaggslarverna borrar sig in med centimeterbreda gångar.
 
 
Kursen var på Himmelstalunds naturbruksgymnasium ett av få som finns kvar med trädgårdsutbildning.
Deras cafée var bland de trevligaste skolfik jag varit på.
 
 
Här finns floristutbildning också.
 
Där tog bilderna slut:)
 

Men hittade den här bilden i arkivet.
Favoritplatsen på byrån med utsikt över trädgård och entré. men ibland måste man ju ta en liten paus.
 
 
 
 
 
FRID
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto och illustration | |
Upp