Längs sjölandet

25/8 2013
 
Grågäss
Nu är det en fin tid precis som för det mesta. Nu börjar både turister och sommargäster ge sig av, ja det känns rätt bra.
Här om dagen satt jag och fikade nere vid sjön efter ett roddpass en tidig morgon. Plötsligt kommer en kvinna och ca 50 meter ifrån mig sliter hon av sig alla kläder och springer ut naken i sjön, efter några minuter kommer hennes man, han ser mig och vi hälsar på varandra. Då varseblir tanten mig och börjar genast gapa (på Stockholmsdialekt) om att jag hade fotat henne när hon sprang ner i vattnet och var riktigt grinig och när jag bedyrade min oskuld, trodde hon inte på mig.
Fan ska man behöva bli utsatt för sånt här när man sitter i stilla ro vid sin båt och tar en kopp kaffe?
Nakenfisbilder har jag aldrig haft planer på att visa här på bloggen såvida det inte är någon fin målning.
 
Men visst hade jag varit snabb och kastat mig i båten så hade jag ju kunnat fått till någon liknande bild som tavlan på Väinämöinen och Aino jag skrev om i senaste inlägget, det hade ju varit riktigt kul.
Men nä jag har ingen bild på tanten och har aldrig velat ha.
 
Annars är det bara bra.
 
Jag utforskar Öland från sjösidan med Hjälmarsnipan nu, och nosar längs sjölandet och försöker memorera stenar och grundflak.
På bilden ovan ser man hur grunt fet är men i det här området är det mest sand.
 
 
Och så kör jag roddpass om det inte blåser för mycket, några km åt gången så här i början.
Samtidigt håller jag på att renovera köket och har precis tvättat och målat taket och jag lovar att det känns i nacke och axlar nu, men det är bra att rådbråkas lite i bland;)
 
 
Förstäven och Ölandsbron.
 
 
 
Redo för uppdragning. Det är ett rätt bra träningspass det med, då använder man liksom hela kroppen. 
Har ett spel på gång så man får väll börja med armhävningarna igen.
 
 
I dag blev det en fin kväll, hoppas ni hade det med.
Nu var det slut på semester för den här gången.
 
 
 
FRID
 
 
 
 
 
 
 
Foto och illustration | |
Upp