Fototorka

Fredag 27/4

Nu när det börjar bli riktigt fint ute så har det ändå inte blivit av att plocka fram kameran.
Det är liksom mycket annat att dona med.

Bara två bilder av halvdant värde har det blivit. Ettnedslagitidenbilder kan man kalla dom.
Egentligen för egen dokumentation, men efter som de är de enda jag har från veckan så får de komma med.



Här arbetas det på bryggorna i Färjestadens hamn. Det handlar om att få bort stenar under färjan Dessi.



Så här såg det ut i en annan del av hamnen, båtar i väntan på iläggning. Rampen där borta är till för bilfärjorna om Ölandsbron skulle rasa.


Det var fint ljus ett tag i kväll. För att få med några gröna bilder i det här inlägget sprang jag ut och knäppte de här i trädgården.



Påskliljor och svalört i "äppelängen" de avlöses senare av gullvivor och prästkragar, innan jag slår det med lien efter midsommar. Tulpanerna är på gång i framkant. Men där hänger rådjuren på nätterna. Det är lite onödigt tycker jag. Dom tycker de är som godast precis när de ska slå ut.



Efter någr omflyttningar träffade vi till slut rätt och ormhasseln började trivas och växa så det knakar. Jag tror det beror på att den till slut fick vandrande trädskugga. När man ska bygga en altan så bör man nog sträva efter det också. Det är den bästa skuggan. då slipper man parasoll och sånna där grejer.
Trädskugga slår det mesta en varm sommardag.

Nå väl nu händer det lite till helgen. Jag packar för ett par dagar nere på udden och hoppas på mycket fågel och med mycket fokus på foto.


Ha en bra helg alla läsare




FRID








Foto och illustration | |
Upp