Medan det jäser.

14/1 14
 
Precis innan snön kom nu i söndags, hittade jag ett av mina långsiktiga experiment i ett hörn av trädgården.
Det är nog 2-3 år sedan jag ställde ut en överbliven surströmmings burk för att se vad som händer och när det händer.
Den börjar anta en smått livsfarlig form nu.
 

Än kan jag inte ana någon form av pyspunka på den.
 
 
Men det händer att hunden visar intresse för den, men hundar har ju bra näsa så den behöver inte vara läck för det.
Vi får se till sommaren när värmen sätter fart på jäsningen.
Man får inte stressa när man håller på med forskning och vetenskap och sånt.
 
 
Annars blev det lite vinter här på Öland till slut, med betoning på lite.
 
 
Och där stod vi ute i skogen i mörkret och funderade på om det var bra eller dåligt med lite vinter.
Det är inte ofta man ser hundar sitta och tänka på sånt så jag tog en bild på det.
Allt för vetenskapen.
 
 
 
 
 
FRID
Foto och illustration | |
Upp