Iväg

Torsdag 22/3

Nu är det färdigpackat och klart och ska nu ge mig iväg på min vandring över Alvaret "från nord till syd".
Efter ett par dagar på skolbänken inne i Kalmar ska det bli riktigt riktigt roligt att ge sig iväg och se hur långt man kommer;)  Vädret verkar ju bli det allra bästa i alla fall.

Jag har ambitionen att göra en liten film om den här turen i rent exprimentsyfte, som jag kanske kan visa om det blir något av den.

Det här är faktiskt mitt 200ade inlägg på bloggen, så grattis Kallebaatur.

Vi firar det med specialdesignade skrivbordsunderlägg som är helt gratis ;)



Eller en annan variant för den mer abstrakte.



Nu börjar det föresten bli dags att hålla ett getöga på den satelitsändarförsedda större skrikörnen Tönn, som säkert snart börjar röra sig från sin vinterplats i Spanien.
Nästa alla andra fåglar i projektet har börjat röra sig norrut där nere i Afrika.



Tänker han återvända till Jämtland?
Tänker han i så fall ta vägen över Finland i år igen?

kolla på den här sidan http://birdmap.5dvision.ee/index.php?lang=EN&curr_year=2012&curr_season=Autumn&selFreq=multi


Ha en trevlig helg



FRID  





Foto och illustration | |
Upp