Skruvis och råkor

Söndag 19/2 2012

I dag har alla bloggare skrivit om Ranelids deltagande och framgångar under gårdagskvällen så det struntar jag i.

Jag utgår naturligtvis från att vem som än vinner i slutänden, bojkottar finalen i Azerbaijan.
Detta med tanke på hur myndigheterna har handskats med folket där de nu ska bygga en ny fin arena för finalen i Maj.
Förresten verkar det som om de inte har börjat bygga än, bara tvingat i väg folket.

Efter som det ännu är vinter kan jag inte sluta med snöbilderna helt.




Måndagen bjöd på helt fantastisk rimfrost och stråk av kölddimma.
Naturligtvis var det ont om tid men var tvungen att stanna och ta den här bilden mot Algutsrums kyrka.





Därefter vände jag mig om och tog den här bilden, sedan in i bilen och vidare på nästa uppdrag.




Sedan, på natten, kom det mer snö, blöt snö, en decimeter ungefär, tung som fan å skotta.
Och skidspåren glabbade igen.




Isen i sundet rör sig lite hit och dit. Några skruvisvallar börjar visa sig.






I Mörbylånga drog ett gäng råkor runt på Sjöbacken. Dom är hur trevliga som helst.







Nu ere sent för en annan.







FRID










Foto och illustration | |
Upp