På ett fält ....

onsdag 22/8 2012
 
... i Sörmland stod den här skönheten med sin långa nos.
 
 
 
Jag inser att jag är dålig på både köns och ålderbestämning av älg men om jag får gissa säger jag en fjolårskviga, kanske. Rätta mig gärna om jag har fel.
 
 
Är den inte rätt mager eller?
Att det är en älg är jag dock tämligen säker på.
 
Ett par timmar senare var jag här
 
 
Vart är jag på väg?
 
 
Ett antal timmar innan jag såg älgen var jag med kära Sambofrun här på Göta Kanal. Mer om det lite senare.
Uppströms eller nedströms?
 
 
I år var Tönn tidig med att lämna landet. Inga större tveksamheter med att flyga över sundet, han börjar ju bli erfaren nu.
Nu verkar det som han tänkte ta några dagar i Köpenhamn. Efter en sommar i ensamhet i Norrland kanske storstaden lockar lite.
 
Annars verkar det vara mest elände i världen. I allafall om man läser Aftonbladets "supernytt".
Här på Öland är det för tillfället lugnt och harmoniskt.
 
 
 
FRID
 
 
 
 
 
 
Foto och illustration | |
Upp