TILLFÄLLIGT VINTERAVBROTT


Kan det bli bättre?

Tisdag 16/2
Så här mitt i vinter OS och bland alla vinterbilder känner jag för att bryta av med lite sommarbilder.
Nånn måtta får det va!
Här har det mejjat lite på dagen och talgoxarna filar på i brynen. Nått vill fram.
Men än ska det komma minst 15 cm snö till och -8 grader till helgen.


Kanske det här men ändå inte riktigt. Korallreven runt Megawish, Rödahavet

jag läste Nessers debutroman förra veckan, KOREOGRAFEN. Den va fan så konstig. det var inte riktigt min stil.
Annars gillar jag hans böcker och specielt att lyssna när han själv läser dom med sin lätta närkingska (heter det så?) Det är riktigt bra.


En stilla sommarkväll på Dalälven.

Nu håller jag på med J  A Lindqvists MÄNNISKOHAMN. Har bara börjat men den gillar jag, änn så länge i alla fall.
Nästa vecka gör vi ett nytt försök att ta oss till Stockholm om nu inte snön sätter hinder
Hinner nog skriv innan dess.
Då får det bli några riktiga vinterbilder igen. Ska försöka hinna med ett litet projekt under morgondagen. det kan bli "årets vinterbilder"



Eller varför inte i kanten av Alvaret i maj.

Dagens "Grejj"

                                                                                  >>Skjaervö, 20.8.1896 kl. 9 fm.
Doktor Nansen!
Fram anlänt hit dags dato välbehållen. Allt väl ombord. Avgår omedelbart till
Tromsö. Välkommen hem.
                                                                                    Otto Sverdrup>>

Foto och illustration | |
Upp