Vattna cissusen och raka orkidén

21/11 Lördag

"Jag är lika vissen så som Cissusen ser ut" skrev Povel Ramel. 
Nä så illa är det inte. jag mår bra. Resten av tjejbaletten kommer från Fjollträsk i morgon och där ibland min kära sambofru, så jag får nog vattna den (cissusen alltså), och som det ser ut (se bild) får jag nog köra lite med nästrimmern i venusskon också.




Forskade vidare lite på mina böldoxar och hittade svaret rätt fort på ornitologernas hemsida.
Det är ett sk. Aviärt Poxivirus. Som jag misstänkte så smittar det och kan ligga fritt rätt länge och ändå smitta. Dock ej till mäniskor och däggdjur.
Fåglarna kan bli friska men kan vara sjuka i upp till 13 månader. Jag gjorde nog rätt som slutade mata i nuläget.
Om du verkligen är intresserade och vill se en inte allt för trevlig bild på hur det kan se ut så kolla in länken här.
http://www.sofnet.org/index.asp?lev=5408&typ=1#De bölder som du sett

Då var det utrett och klart så länge.


har precis upptäckt en otrolig låt som jag lyckats missa i säkert 1 år tror jag.
Dett är Melissa Horn som sjunger sin låt som handlar om det tragiska Riccardomordet på Kunsholmen.
Hon har en otrolig röst och trots enkelt gitarrkomp så är det väldigt starkt och gripande, tycker jag.
Har du inte hört den så skruva upp och lyssna noga på den (länken nedan).

Det får bli dagens "grejj" 

http://www.youtube.com/watch?v=Q-g77Op2du4








Allmänt | |
Upp